Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 1 of 12
Page 1 of 12
Privacybeleid
Privacybeleid
Als jij iets bestelt, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Maar
we springen altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat
we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we hier graag. Als je na het lezen
van ons privacybeleid vragen hebt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice
Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest
actuele privacybeleid vind je op www.. Wij raden je aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat je
van deze wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging. Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 5 april 2019.
Inhoudsopgave:
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
Wat zijn persoonsgegevens?
Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
Hoe gaan wij om met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners?
Waar slaan wij jouw gegevens op?
Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?
Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
Vragen?
Wie is verantwoordelijkvoorde verwerkingvanmijnpersoonsgegevens?
amzar.nl
handelend onder de naam/namen: amzar.nl
Vestigings- & bezoekadres:
Stokstraat 13
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 2 of 12
Page 2 of 12
14-7-2019 | Voorwaarden
https://www./nl/m/privacy-policy/ 2/11
6211GB Maastricht
Telefoonnummer Nederland: +31639000263 (lokaal tarief)
Bereikbaarheid:
Maandag 13:00 – 18:00
Dinsdag 10:30 – 18:00
Woensdag 10:30 – 18:00
Donderdag 10:30 – 19:00
Vrijdag 10:30 – 18:00
Zaterdag 10:30 – 18:00
Zondag 12:00 – 17:00
Amzar.nl gevestigd aan de Stokstraat 136211GB, Maastricht, is de verantwoordelijke voor de verwerking van
gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid. Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die verwerkt van iedereen die weleens contact heeft
(gehad) met , zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen, op alle aan gerelateerde domeinen. Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je bestelgeschiedenis of surfgedrag. Vanwie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met , zoals (zakelijke)
klanten en contactpersonen van partners. We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde
gegevens invult of wanneer je contact zoekt met onze klantenservice.
In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Wanneer iemand een cadeau direct naar jou
verstuurt, krijgen we jouw naam- en adresgegevens. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar
alleen wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken. Welkegegevens verwerkenwij vanjou,waarvoor gebruikenwijdie enhoelang
wordendezebewaard?
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 3 of 12
Page 3 of 12
14-7-2019 | Voorwaarden
https://www./nl/m/privacy-policy/ 3/11
Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling
Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de
hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig. Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer. De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze verkooppartners)
hebt gesloten. Op grond van de wet moeten wij de gegevens gerelateerd aan je bestelling 7 jaar bewaren. Gegevens in jouw account
In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-)
adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum (als je die hebt opgegeven), betaalgegevens, cadeaubonnen en cadeaukaarten.
In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties, inclusief de digitale artikelen
en abonnementen die je hebt afgesloten. Daarnaast slaan wij in je account de door jou opgegeven interesses op, namelijk jouw verlanglijstje, eventuele
gekoppelde apps en je e-mail- en personalisatievoorkeuren. Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de
gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te
laten verwijderen in je account. Gegevens over jouw contact met de klantenservice
Je kan 24/7 contact opnemen met de klantenservice. Je kunt met ons bellen, e-mailen of chatten of een berichtje
sturen via social media, zoals Facebook en Twitter. We gebruiken de in jouw account opgeslagen gegevens om met
jou contact op te nemen naar aanleiding van jouw vraag of klacht aan ons. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het
klantcontact met ons en met onze verkooppartners bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent. Een telefoongesprek kan worden opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. Wij hebben een
gerechtvaardigd belang om deze interacties te gebruiken om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Wij
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 4 of 12
Page 4 of 12
14-7-2019 | Voorwaarden
https://www./nl/m/privacy-policy/ 4/11
bewaren het telefoongesprek gedurende 1 maand. Wanneer je ons een privéberichtje stuurt via Twitter of Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door
ons bewaard, of korter als jij het bericht zelf eerder verwijdert. Gegevens voor een optimale winkelbeleving
In onze winkel staan meer dan 15 miljoen artikelen. Wij willen jou dan ook graag helpen om tussen al deze
artikelen te vinden wat je zoekt. Allereerst zorgen we dat onze website of app goed werkt zodat jij optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen
we bij een bezoek aan jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie
over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt. We zorgen er ook voor dat zo relevant mogelijk is door onze winkel af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeuren. Om dit te kunnen, verzamelen we je zoek-, klik en koopgedrag bij . Wij gebruiken deze gegevens voor het in kaart
brengen van generieke klantpatronen, zodat we die op individueel niveau in kunnen zetten. Daarbij
gaat het niet zozeer om de kennis over individuele klanten. Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten
makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij deze gegevens zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar
niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Als je hierover meer wilt weten en je voorkeur
wilt aanpassen verwijzen we je naar je account
Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken
Wanneer je op een artikel bekijkt, zie je ook andere artikelen die we aanbevelen (bijvoorbeeld onder het kopje
“Verder kijken” of “Anderen bekeken ook”). Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar
je op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dat artikel kochten, ook
geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat artikel
bekijkt, ziet dezelfde aanbevelingen. Als je zoekt naar een bepaald dekbedovertrek, ziet iedereen dezelfde
vergelijkbare overtrekken of hoeslakens. Of we laten je op basis van je zoekopdracht zien wat andere gebruikers
zochten. Deze vorm van het verbeteren van je winkelervaring zie je ook in een fysieke winkels. Zo staan artikelen
van hetzelfde type of die bij elkaar horen meestal bij elkaar. En de verkoper weet ook wat populair is en wat andere
klanten kochten toen ze met dezelfde vraag in de winkel kwamen. Personalisatie op basis van jouw accountgegevens en zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis bij
Als we weten wie je bent (dan zie je bovenaan op de homepage je naam), kunnen we de winkel voor jou nog
persoonlijker maken. Net als in je favoriete fysieke winkel. De winkelbediende kent je en kan op basis van je vorige
aankopen en interesses goede aanbevelingen doen.
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 5 of 12
Page 5 of 12
14-7-2019 | Voorwaarden
https://www./nl/m/privacy-policy/ 5/11
Net als die winkelbediende doen ook wij aanbevelingen. We kijken naar wat je eerder bij ons zocht of kocht, wat er
op je verlanglijst staat en welke interesses je toonde door bepaalde artikelen te bekijken in onze winkel. Dus het boek
dat je net hebt gekocht, geven we dan níet als leestip. Wij doen dat op basis van jouw surf-, zoek- en
aankoopgedrag. We kijken daarbij niet langer dan twee jaar terug. Deze gegevens verzamelen we op basis van
cookietechnieken, je IP-adres en het unieke nummer dat gekoppeld is aan het mobiele apparaat waarmee je surft. Wat we niet doen is deze gegevens gebruiken om jou bij je bezoek aan andere prijzen te tonen dan aan andere
klanten. Het kan wel voorkomen dat als je ons opnieuw bezoekt we de prijs van sommige producten inmiddels
hebben aangepast en dat prijzen tussen Nederland en Belgie verschillen. Wij hebben een belang bij het toepassen van deze personalisatie, namelijk om jouw leven makkelijker en onze
winkel beter te maken. Je vindt sneller wat je zoekt en wordt niet gestoord met artikelen en categorieën die niet
relevant voor je zijn. Als je gepersonaliseerde aanbevelingen niet op prijs stelt, kun je ze uitzetten in je account
Zelfingesteldevoorkeuren
Op verschillende plekken kun je zelf je voorkeuren bij ons aangeven. Zo kun je bijvoorbeeld ergens van op de
hoogte gehouden willen worden of artikelen op je verlanglijstje zetten. Ook als er een nieuwe release uitkomt van
bijvoorbeeld een game kun je daar vooraf alvast op intekenen. Deze voorkeuren kun je te allen tijde zelf uitzetten. Gegevens voor marketing
Gepersonaliseerde e-mails
We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via
mail. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je suggesties,
informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en reviewverzoeken. Als je ons daarvoor
toestemming geeft, kunnen wij jou ook andere informatie mailen, zoals de dagaanbieding, algemene winacties of
persoonlijke aanbevelingen en informatie. Deze persoonlijke aanbevelingen zijn gebaseerd op je aankopen en
bezoekgeschiedenis van maximaal 2 jaar geleden om op deze manier de inhoud van de e-mail interessanter voor je
te maken. Als je dit soort informatie liever niet ontvangt, kun je je meteen afmelden voor nieuwsbrieven in je
account
Gepersonaliseerde advertenties
Wij, onze advertentienetwerken en mediabureaus kunnen je advertenties tonen op en andere websites. Dat gebeurt
op basis van je eerdere bezoeken aan onze websites en de websites van derde(n). Je surf, zoek-, en koopgedrag
worden verzameld op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het advertentienummer dat gekoppeld is aan het
apparaat waarmee je surft. Wij doen dit alleen als je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies. Voor
cookies geldt een beperkte bewaartermijn en die termijn verschilt per cookie. Leer meer over cookies en hoe je jouw
cookievoorkeuren kunt instellen.
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 6 of 12
Page 6 of 12
14-7-2019 | Voorwaarden
https://www./nl/m/privacy-policy/ 6/11
Gegevens uit klantonderzoeken
We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren en nog beter te laten aansluiten op wat klanten willen. Daarom kunnen we je gegevens (klant ID, e-mailadres en/of telefoonnummer) gebruiken om je uit te nodigen voor
een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Op deze manier help je onze winkel nog beter te worden. Deelname aan een klant- of marktonderzoek is geheel vrijwillig. Jij beslist zelf of je mee wilt doen aan het onderzoek. Hoelang jouw gegevens gekoppeld aan de uitslagen van het klant- of marktonderzoek worden bewaard, varieert per
onderzoek. Wij verwijderen alle naar jou herleidbare gegevens zodra het onderzoek definitief is afgerond. Gegevens voor reviews & vraag- en antwoord
We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Want reviews helpen om te vinden wat je zoekt. Als je een review schrijft, kies jij of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt
ook een alias gebruiken. Ook kun je aangeven of wij over je review contact met je mogen opnemen. Wij plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevolzijn voor klanten, bewaren we
een review totdat jij van ons vraagt de review te verwijderen. Gegevens voor prijsvragen en acties
Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan jou, zoals je naam, adres en/of e-mailadres. Deze
hebben wij nodig om de actie kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken. Wij verzamelen deze gegevens met jouw toestemming. In de voorwaarden van de betreffende prijsvraag of actie kun
je terugvinden waarvoor jouw gegevens precies worden gebruikt en hoelang wij deze bewaren. Gegevens om fraude tegen te gaan
Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens
(waaronder IP-adressen en zoek, surf- en koopgedrag) om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te
voorkomen en tegen te gaan. Achterafbetalen
Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij
gebruikmaken van externe bureaus. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden (artikel 5 lid 4). Socialmedia
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 7 of 12
Page 7 of 12
14-7-2019 | Voorwaarden
https://www./nl/m/privacy-policy/ 7/11
Als je social media zoals Facebook gebruikt, kun je via ‘like en share’ knoppen op artikelen die je leuk, nuttig of
handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. krijgt geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen
zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen. Gegevens voor gebruik van deGoogle Assistent
Als jij gebruik maakt van de Google Assistent dan kan je via de Google Assistent interacties hebben met . Zo kan je
ons vragen om een cadeau voor je te vinden, een artikel op je verlanglijstje zetten of vragen waar je bestelling blijft. Om de door jou gestelde vragen te beantwoorden krijgen wij bepaalde gegevens van Google, die wij kunnen inzien
in de omgeving die Google daarvoor beschikbaar stelt. Wanneer jij een interactie met Google start is er een Google
SessieID bij ons bekend, net als de tekst van de interactie (bijvoorbeeld de vraag die je stelt), de datum en het
tijdstip waarop je eerder met ons een interactie hebt gehad en het land en de taalkeuze. Voor ons zijn interacties niet
te herleiden naar jou als klant. Wanneer je de Google Assistent aan jouw account koppelt, krijgen wij bij elke interactie een token toegestuurd
waarmee wij de door jou gevraagde informatie kunnen ophalen uit je account. Je kan de Google Assistent altijd
weer ontkoppelen via de volgende link of via de Google Assistent. Tot slot gebruiken wij geaggregeerde gegevens voor statistieken over het gebruik van de toepassing door de
gebruikers van Google Assistent. Door dit te meten kunnen we onze toepassingen op de Google Assistent blijven
verbeteren in het voordeel van de gebruikers van Google Assistent. Wij krijgen je gegevens met jouw toestemming als je gebruik maakt van de Google Assistent en hebben deze
gegevens nodig voor het tot stand brengen van de interactie. Zo hebben wij jouw vraag nodig om daarop een
antwoord te kunnen geven. Daarnaast gebruiken wij de gegevens om te zien of de gebruiker al eerder een interactie
heeft gehad met via Google Assistent. Hiermee kunnen wij bijvoorbeeld de welkomstboodschap aanpassen. Alle gegevens die wij gebruiken voor de interacties worden 7 dagen bewaard in onze Google omgeving en daarna
verwijderd. Daarnaast biedt Google ons geaggregeerde gebruiksstatistieken die voor ons gedurende 6 maanden
inzichtelijk zijn. Omdat de interactie via Google verloopt is ook Google een verantwoordelijke voor jouw gegevens. De Google
Privacy Policy omschrijft hoe Google gegevens over haar gebruikers verzamelt en gebruikt en welke rechten jij hebt. Verder heeft Google meer specifieke informatie over welke data jij als gebruiker van de Google Assistent met Google
deelt en hoe je deze data kan verwijderen.
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 8 of 12
Page 8 of 12
14-7-2019 | Voorwaarden
https://www./nl/m/privacy-policy/ 8/11
Ebooksbeveiliging
Auteurs en uitgevers zijn afhankelijk van de inkomsten van ebooks. Daarom vinden we illegaal kopiëren van ebooks
vervelend. De ebooks die wij verkopen zijn dan ook voorzien van een watermerkbeveiliging. Het watermerk heeft
zichtbare en onzichtbare kenmerken en voorziet de pagina’s van de ebooks van unieke gegevens. Met het watermerk
kunnen we nagaan wie het boek heeft besteld. Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
Verkooppartners
Wanneer jij via een bestelling plaatst bij een van onze verkooppartners, krijgt die verkooppartner jouw naam en
bezorgadres. Deze gegevens heeft de verkooppartner nodig om de overeenkomst die jij met hem bent aangegaan
te kunnen uitvoeren. Als dit voor de levering noodzakelijk is, bijvoorbeeld om een bezorgafspraak te maken, krijgt de
betreffende verkooppartner ook jouw telefoonnummer. Als je bij ons een ebook, game- of softwaredownload aanschaft, geven wij alleen je klantnummer door aan de
leverancier, zodat jij het product kan terugvinden in jouw account. Bij aankoop van een game- of softwaredownload
geven wij ook het land waarin jij je bevindt, afgeleid uit jouw IP-adres, door aan de leverancier. Deze kan dan
beoordelen of de download mag worden verkocht in het land van aankoop. Als je met onze klantenservice contact opneemt naar aanleiding van een bestelling bij een van onze
verkooppartners, kunnen wij aan de verkooppartner jouw vraag of klacht doorsturen, ten behoeve van het
afhandelen daarvan. Distributie- en logistieke partners
Om jouw bestelling te kunnen afwikkelen, werken wij samen met distributiepartners zoals Ingram Micro, Fiege en het
Centraal Boekhuis. Deze partijen ontvangen jouw klantnummer, bestelnummer, naam en bezorgadres om te zorgen
dat ze jouw pakketje op de juiste manier kunnen verwerken. Ook werken we samen met verschillende logistieke partners, zoals PostNL , BPost en Dynalogic. Onze logistieke
partners krijgen van ons jouw naam en bezorgadres. Deze informatie hebben ze nodig om jouw pakketje op het door
jou gekozen adres af te leveren. Andereexternedienstverleners
Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar
ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de
externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde
partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de
gegevens mogen doen.
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 9 of 12
Page 9 of 12
14-7-2019 | Voorwaarden
https://www./nl/m/privacy-policy/ 9/11
Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:
het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van
onze websites en applicaties;
het ondersteunen bij onze klantenservice;
het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;
het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus. De overheid
Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde
overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook
kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen
bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek. Alleen op jouw verzoek: met andere bedrijven
Als jij dat wilt, geven we je persoonsgegevens ook aan andere bedrijven door, bijvoorbeeld als een van onze
commerciële partners een aanbieding heeft voor klanten van . Dit doen wij dan alleen met jouw uitdrukkelijke
toestemming. Hoe gaan wij om met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners?
Met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners gaan wij net zo zorgvuldig om als met de gegevens
van onze klanten. Daarom geldt dit privacybeleid ook voor onze verkooppartners. Wanneer je via ons platform verkoopt als particuliere verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die
je invult in jouw verkoopaccount (jouw naam, jouw woonadres, jouw telefoonnummer en jouw
bankrekeningnummer) ook jouw winkelnaam op (dit kan jouw eigen naam zijn, of een door jou gekozen alias) en de
omschrijving die je aan jouw winkel geeft. Wanneer je via ons platform verkoopt als zakelijke verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die je
invult in jouw verkoopaccount (de naam van jouw bedrijf, de naam van de contactpersoon van jouw bedrijf, e- mailadres, jouw contactadres (en eventuele andere adressen), betaalgegevens en je telefoonnummer) ook jouw KVK- nummer en jouw BTW-nummer op. Als je gebruikt maakt van de Seller API, dan slaan wij ook de naam, het e- mailadres en het telefoonnummer van de partij die de aansluiting verzorgt. Wij bewaren de gegevens uit het verkoopaccount zolang je actief verkoper bij ons bent. Daarna verwijderen wij jouw
gegevens, behalve de gegevens die wij op grond van de wet moeten of mogen bewaren. Op grond van de
belastingwetgeving moeten wij bepaalde gegevens minimaal gedurende 7 jaar bewaren.
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 10 of 12
Page 10 of 12
14-7-2019 | Voorwaarden
https://www./nl/m/privacy-policy/ 10/11
Waarslaanwijjouwgegevensop?
Wij slaan jouw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte (“EER”). Het kan echter voorkomen dat
bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij
dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier. Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
neemt veel maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Wij hebben een groep specialisten in huis die dagelijks werken aan het beveiligen van onze systemen en het zoeken
naar kwetsbaarheden. Door een strenge toegangscontrole zorgen wij dat jouw persoonsgegevens alleen
toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Daarnaast laten we bij
regelmatig onze beveiliging toetsen door externe experts. Geven we jouw gegevens aan iemand anders?
Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit
niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice
Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?
Onze dienstverlening is niet gericht op kinderen. Dit betekent dat het gebruik van door klanten jonger dan 18 jaar
alleen is toegestaan met de nadrukkelijke toestemming van een ouder of voogd. Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
Rechtopinformatie
Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en
welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke
gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan. Rechtopinzage
Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Je
kunt dat aanvragen in je account Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen. Recht op correctie
Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 11 of 12
Page 11 of 12
laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kun je 24/7 doen in je account
Recht om bezwaar te maken
Jij hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de
manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor
direct marketing. Zo kun je ons vragen om jouw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde
aanbevelingen op de website. Dit kun je zelf regelen in je account. Daarnaast geldt dit recht ook voor andere
gegevens die we van je gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat
we de gegevens over je surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Ook dit kun je zelf regelen in je account. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen. Rechtopdataportabiliteit
Jij hebt het recht om gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die je met ons
hebt gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat jij deze gegevens kan bewaren in een database
van jou of van een andere partij. Dit betreffen jouw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis. Wij
bieden jou de mogelijkheid om deze gegevens in een machine-leesbaar formaat te downloaden in account. Rechtopbeperking
Jij hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw
gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als je van mening bent dat
hier sprake van is, kun je contact met ons opnemen via de klantenservice. Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen
Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een
verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve
de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren. Wij bieden jou de mogelijkheid om een verzoek
in te dienen in je account. Recht om een klacht in te dienen
Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een
klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice. Maar je
hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij onze Functionaris voor de Gegevensbescherming. Dit kun je doen
door te e-mailen naar dpo@aholddelhaize.com. Totslot heb je het recht om je met jouw klacht te wenden tot de
Autoriteit Persoonsgegevens.
Sunday, July 14, 2019 amzar.nl – privacybeleid
https://amzar.nl/privacybeleid
Page 12 of 12
Page 12 of 12
Vragen?
Als je nog vragen hebt over de wijze waarop met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met onze
klantenservice. We helpen je graag.

X
WhatsApp chat